Werken in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Casper Schilder - WaarBenJij.nu Werken in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Casper Schilder - WaarBenJij.nu

Werken in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Casper

20 November 2012 | Australië, Sydney

Nouu.. Daar zijn we weer hoor, alweer tijdje geleden maar ja, hier in sydney valt nou even niet zoveel meer om over te schrijven, dus zal me best doen!

We waren bij het werk gebleven dat ik een baan als kitchenhand had gevonden.. Nou, vrijdag 9 november dus me eerste dag.. Daar aangekomen moest ik eerst in het systeem ingevoerd worden, hun hebben daar een soort computer staan waar je je moet inklokken, maar je moet jezelf inloggen met je vingerafdruk..
Dat eenmaal gedaan, werd me door kelvin beetje rondgeleidt en uitgelegd hoe het een beetje werkte. Kelvin, uit indonesie geloof ik, werkte hier al een paar jaar dus daar kon ik het wel van leren.. Eerst dus even dat gedaan en daarna kon ik beginnen met sla wassen/snijden en als afsluiting nog even afwassen, best wel makkelijk baantje zou je zo zeggen. Na een uurtje of 4 zat de 1e dag e alweer op en na nog een halfuurtje naar huis te hebben gelopen, jaa.. Als backpacker moet je dus wel op de kleintjes letten, zelfs voor een busrit van 2 dollar ga je op besparen en doe ik tenminste ook nog wat aan mn conditie!

Volgende dag stond ik op het rooster voor de bbq, naast het cafe staat namelijk cirque du soleil dus dat is wel een drukke bedoeling. Bbq houdt in dat je met een bbq plaat en een grote pan onder een party tent staat en ja, dus gaat bakken en verkopen.. Zo gezegd, zo gedaan dus.. 12 uur met Raphael daar gestaan te hebben zat onze shift er weer open, al gaat dat eigelijk wel snel hoor. Je staat daar beetje te bakken, in de goulash te roeren en bij te houden, wat verkopen en soms nog even praatje maken met voorbijgangers.. Ditzelfde goldt dus ook voor de zondag! Zondag was ook de dag dat Bertje naar Sydney toe zou komen, maar die zou ik maandag pas ontmoeten.. Moest eerst wel even werken 's middags, maar daarna afgesproken met ze dat we even wat gingen eten en drinken, want z'n ouders waren die dag namelijk allebei jarig, dus we zijn naar darling harbour gegaan en bij een goed restaurant gaan zitten, nou dat was echt lekker hoor! Dat heb je als backpacker niet vaak zieje, lekkere goede maaltijd met een fles bier erbij :-) ...

De dinsdag stond als een dag vrij voor me, nou dat was dus wel weer even lekker hoor na 4 dagen te hebben gewerkt na zo'n periode vrij te hebben gehad.. Dus even langs de memberslounge geweest voor n praatje te maken, totdat ik werd gebeld door dat verhuisbedrijf van laatst en werd me dus gevraagd of ik nog steeds opzoek was naar een baan.. Daar schrok ik dus wel even van he! Maar daar heb ik dus gelijk ja tegen gezegd en kon over 2 dagen starten, top!! Als je zo'n belletje krijgt, wat je totaal niet verwacht zit je gelijk weer helemaal lekker in je vel he.. Dus nog ff dagje niets gedaan en was donderdag dan m'n 1e dag als 'removalist'. Houdt in dat je bijv. een kantoor leeghaald en weer in een ander gebouw alles neerzet..

1e dag in Epping gelijk een grote klus en werd er van alles verhuist; tv's, tafels, stoelen, kasten, voetbaltafel enz.. 11'5 uur daar met mannetje of 8 gewerkt, zat het erop.. Moet zeggen dat dit echt top baan is! Lekker fysiek baantje en hard werken voor je geld, voelde weer eens goed moet k zeggen.
Kreeg daarna gelijk sms van me baas of ik dag erna ook kon werken, dus daar was ik echt blij mee, kans op een full time baan zat er dus wel in.. Dag erna dus ook weer lekker bezig geweest en werd ik voor de zaterdag ook gevraagd, hier had ik dus eigelijk m'n baan als kitchenhand voor staan, maarja als je nou echt een keuze moet maken tussen kitchenhand of verhuizer, dan is die al snel gemaakt..

Dus even contact opgenomen met t cafe en die was dus niet blij, want hij had me aangenomen om ook op zaterdag te kunnen werken, maar ja als je nog 10 andere kan kiezen die die dag vrij zijn, moet dat toch geen probleem zijn zou je zeggen.. 
zaterdag ook nog even verhuist en de zondag wel weer voor kitchenhand gespeeld, moet toch zeggen dat ik er beetje klaar mee ben.. Kitchenhand kan je gewoon zien als slaaf van de kok, pak dit ff, doe dat ff, hey ik heb pannen nodig heb je die ff.. Je kent het vast wel, naja had wel gezegd dat ik een andere baan had gevonden en waarschijnlijk niet meer kon werken, stond namelijk weer 4x op voor aankomende week.. Hij vroeg me wel even of ik kon zeggen welke dagen ik wel kon werken, zodat hij me dan kon inplannen... Niet gedaan eigelijk, dus zag later dat ik van t rooster afgehaald was waar ik heel erg blij mee was! Had vooraf al wel even contact opgenomen met me baas van me verhuisbaan en te horen gekregen dat ik wel zo'n 6 dagen per week kon werken, dus dit was wel beter zo.. Dacht naja, deze zondag kon ik nog wel even meepakken met werken, werd het dus ff latertje.. Van 2 tot 2, mja voordat je dan op bed ligt is het 4 uur en dan is het niet echt lekker als je om 07:15 weer op je werk moet zijn, maar gelukkig heb ik die dag ook overleefd en is het allemaal goed verlopen! Vandaag ook nog even wat uurtjes meegepakt in t centrum, dus was zo thuis en konden we weer lekker pasta maken, heerlijk!!

Eigelijk ben ik op t moment alleen nog maar in Sydney om te werken, genoeg te verdienen om door te kunnen reizen. Was ook nog even langs onze adventure travel bugs, onze reisorganisatie in australie, om daar even voor informatie te vragen.. Was er toen toch maar, dus heb gelijk een buspas voor NZ gehaald en 'The Grape Escape' tour geboekt, dat is een tour vanuit alice springs richting adelaide waar je door de outback langs kings canyon, uluru enz naar adelaide reist met een groep van een paar man, slaapt in de buiten lucht en geniet van t landschap.. Na deze dagen staat er 1 dag op de Barossa Valley op t programma, dan ga je zeg maar hele dag wijnproeven en kreeg al t horen dat dat nog weleens een gezellig dagje kan worden, maargoed, dat verdienen we ook weleens zo.. Na deze dag vertrekken we dan vanuit adelaide via 'the great ocean road' richting melbourne voor 3 dagen!  ..... Staat dus nog wel wat moois zo in het vooruitzicht, even paar weken hard werken en dan is het zover.. Kijk er wel naar uit hoor, al is dit werken ook lang niet verkeerd! 

Naja voor de rest gaat het hier heel goed, slapen op een 4 persoonskamer, wat je moet zien als een ruimte van 6x5 met 2 stapelbedden, 2 waaiers en een tafeltje, gewoon lekker dus en genoeg ruimte! Enn m'n kamer/2e reisgenoot bertje heeft besloten om te vertrekken naar Cairns om de oostkust te gaan doen, dus zal daar ook weer afscheid van moeten nemen voor paar weken, maja vindt het in m'n eentje eigelijk ook lekker, zit hier met een Ier op de kamer waar ik t goed mee kan vinden en voor de rest probeer ik zoveel mogelijk te werken, dus ik zit hier zo eigelijk wel helemaal op m'n plek !

Nouuu.. Dit was t weer even zo, jullie zullen vdw wel weer meer horen van me...

  • 20 November 2012 - 13:11

    Dewi:

    Lekker bezig vriend! Geniet er van!
    dikke kus x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacken in Australië!

..

Recente Reisverslagen:

10 Februari 2013

De laatste dan

03 Februari 2013

New Zealand 3

28 Januari 2013

New Zealand 2

24 Januari 2013

New Zealand 1

20 Januari 2013

Vervolg Adelaide to Alice Springs
Casper

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 10668

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 20 Mei 2013

Backpacken in Australië!

Landen bezocht: