New Zealand 2 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Casper Schilder - WaarBenJij.nu New Zealand 2 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Casper Schilder - WaarBenJij.nu

New Zealand 2

Blijf op de hoogte en volg Casper

28 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

We hebben in onze chill tijd in Rotorua maar gelijk even goed gebruikt gemaakt van de gratis Wifi in McDonalds, want we hebben al niet zo heel vaak internet hier, dus je pakt de momenten dat het even kan. Nadat we weer waren vertrokken zijn we eerst richting de 'Huka Falls' gegaan, deze waterstroming gaat zelfs zo snel dat het in 3 sec. een olympische zwembad kan vullen, even nieuwtje tussendoor ja ook niet onbelangijk haha maar was wel zeer mooi om deze omgeving en de kleur van dit water te zien, vrij aparte kleur die je namelijk niet dagelijks ziet! Hierna zijn we doorgereden naar Taupo waar we eerst naar Lake Taupo zijn gegaan en even zijn gaan zwemmen, wat je wel kan omschrijven als een erg warm bad en dus ook wel behoort tot een van de hoogtepunten van deze reis :-) .. Nee maar dit is gewoon zeer lekker zo ff in de buitenlucht, onder het touren door! 's Avonds zijn we nog even wat gaan eten en daarna konden we terecht in onze 16 persoons kamer. Dat backpacken heeft wel wat eigelijk haha.. Volgende morgen om 9 uur vertrokken naar Whakahoro, ook wel bekend als de 'Blue Duck Station'.. De Blue Duck vogel die beetje aan het uitsterven is in NZ, zonde dat we die niet zijn tegengekomen daar.. Maar daar konden we uit vele activiteiten kiezen zoals de bushsafari, horseriding, hunting etc.. Ik heb met nog een aantal andere gekozen voor een loop door de bergen van zo'n 4 uur waar we onderweg ook nog even zijn gestopt bij de Whakaukau waterfall om dit keer in ijskoud water te zwemmen! Daarna weer verder gelopen richting de top van de berg waar we uitzicht hadden op o.a. Mt Ngauruhoe oftewel Mt. Doom van Lord of the Rings waar we de volgende dag zouden lopen.. Nadat we deze loop hebben afgerond in de avond ff met de groep gechillt en daarna mochten we richting ons bed "stretcher" , we hadden voor deze avond gekozen om in een tent te gaan slapen want dat was ff goedkoper en normaal gesproken gewoon ideaal om in te slapen.. Alleen dit keer was het dus ff vrij koud en erg vochtig in de tent dus ja dan worden je kleren niet echt droog maja maakt niet uit.

Volgende morgen gingen we dus de Tongariro Alpine Crossing doen, wat overigens echt aan te raden is als je hier bent.. Loop van zo'n 18 km waar je tot op een hoogte van 1886m komt! Loop je zo door de groene natuur heen, door kleine watervalletjes, langs de Mt Doom van Lord of the Rings en kijk je uit over de hele omgeving als je eenmaal op de top staat! Ook heel veel mazzel met het weer gehad deze dag, strak blauwe lucht en zon.. Kan op zo'n berg namelijk opeens omslaan dus we liepen dan ook met regenjas, trui en extra kleding in onze rugzak. Maar bleef gelukkig top weer in de 5urige tocht!
Daarna zijn we met een busje naar ons volgende hostel gebrcht en hebben we eerst even Nacho's gegeten en vervolgens even uurtje liggen uitbuiken in de jacuzzi, heerlijk haha..

Volgende morgen was het tijd om richting Wellington te rijden, de stad van The Lord of the Rings! We hebben bij aankomst dan ook gelijk een Movie tour gedaan waarbij we eerst naar 3 film locaties zijn gegaan in een bos en we alles uitgelegd kregen hoe het werd opgefilmd, daarna zijjn we naar de Weta Cave gegaan, waar je dus een blik krijgt van achter de schermen en zie je hoe het allemaal met de hand gemaakt wordt, zeer mooi om te zien trouwens! Vervolgens nog langs de studios en een paar grote loodsen gereden waar alles in wordt opgenomen.. Verwacht je dus totaal niet met dat soort films, dat het in oude loodsen kan worden opgenomen! De tourguide vertelde ook nog dat ze voor zo'n 30 seconde film, een heel stuk land hebben gehuurd waar ze eerst maand of 3 moesten bouwen en toen zijn ze nog 1 maand bezig geweest met filmen! Maar resultaat mag er dus zeker zijn!