New Zealand 3 - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Casper Schilder - WaarBenJij.nu New Zealand 3 - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Casper Schilder - WaarBenJij.nu

New Zealand 3

Blijf op de hoogte en volg Casper

03 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Daarna was het om 7 uur tijd om met de Ferry de overstap richting Picton te maken waarna we doorgereden zijn met de bus naar Marahau waar we 2 nachten blijven.. Was een lange rit en kwamen dus zo rond 6 uur in de avond aan, gelijk eten gemaakt voor onszelf terwijl de rest weer ging bbq'en maar ja daar hebben wij na al die keren wel even genoeg van dus zijn we weer aan de pasta gegaan, wat het altijd goed doet! Daarna nog even in een hangmat gelegen en gingen we later op de avond de maansondergang bekijken wat overigens best apart om te zien is.. Volgende morgen vertrokken we om 08:30 uur om de Wild West Coast door te rijden en ondertussen nog een stop gemaakt bij de Pancake Rocks. Na een lange dag rijden kwamen we daarna dan eindelijk rond 7 uur aan in het stadje Blackball, wat vroeger een gold/coal mine stadje was en nu eigelijk een beetje verlaten is met een cafe, slager en nog wat huizen.. Kregen bij aankomst al te horen dat ze vanaf morgenochtend 8 uur pas gratis wifi hadden en ze voor gasten alleen een magnetron hadden, dus je moest wel eten bij ze halen.. Dat gratis wifi zullen ze wel in de ochtend geven omdat iedereen dan in de avond aan de drank gaat en niet achter dat telefoontje zit, wat ze overigens goed hebben aangepakt.. Maar ja ff chill avondje gehad en in de ochtend dan toch even gebruik gemaakt van t wifi. Daarna vertrokken we dan vanuit Blackball en zijn we onderweg nog even gestopt bij een supermarkt en zijn we doorgereden naar Franz Jozef, waar we de volgende dag de Glacier op gaan! ......
Nadat we dus om 8 uur hadden verzameld, kregen we eerst te horen dat het 2 uur later werd omdat het nog veel te mistig was, dus hebben we in de tussentijd maar even bij een cafe gezeten en daarna was het dan tijd om te gaan.. Na ons te hebben ingeschreven en onze kleren te hebben gehad zijn we met de heli naar boven gebracht en daar zn we gaan hiken en door een soort van ijstunnel heen gekropen.. Zeer mooi zo'n glacier! .. Na daar zo'n 4 uur te hebben geweest zijn we teruggevlogen en daarna gelijk naar de hot pools gegaan, wat t altijd wel goed doet.. Even lekker in n zwembad van 40 graden liggen! :-) ... In de tijd dat we nu even tijd hebben zijn we onze tas al helemaal gereed aan het maken voor de terugreis, dus worden de spullen die we niet meer kunnen/gaan gebruiken overhandigt aan de vuilnisbak.. Krijg je toch wel gelijk een gevoel dat het er nu toch wel een einde komt aan deze reis.. Of zoals een Taiwanees zou zeggen, dat is het begin van een nieuwe reis als je naar huis gaat! Mooie gedachten toch wel.. Maar vanaf nu gaan dus de laatste 7 dagen met de groep in waarna ik nog even in Wellington blijf hangen zodat ik daarna gelijk door kan gaan vanuit Wellington naar t vliegveld van Auckland en ik niet meer in zo'n grijze stad hoef te gaan rondzwerven.. Volgende dag vertrokken we naar Wanaka en zijn we onderweg og even paar keer gestopt bij oa de Blue Pools, naam zegt het eigelijk al zo helder blauw.. Daar konden we even zwemmen of gewoon chillen.. Maja eigelijk was deze dag gewoon zomaar wat, wel hele mooie uitzichten gezien en lakes maar om van 9 tot half 6 in een bus te zitten is gewoon ff te veel.. Dus in de avond eigelijk alleen nog maar gechillt en op bed gelegen en we vertrekken zo om half 12 richting Queenstown waar we 2 nachten zullen blijven.. Doet hier nu ook al vanaf gisteravond constant regenen, dus het hiken van de Mt Iron zat er helaas niet in!