Great Ocean Road! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Casper Schilder - WaarBenJij.nu Great Ocean Road! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Casper Schilder - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road!

Blijf op de hoogte en volg Casper

09 Januari 2013 | Australië, Adelaide

Zijn we weer hoor! Nou, op 3 januari richting Melburne gevlogen en bij aankomst gelijk even gegeten en richting het Australian Open complex gegaan. Heel mooi om te zien wat je normaal eigelijk alleen op tv ziet zoals Wimbledon.. Het is eigelijk gewoon een oud klein stadionnetje waar de stoelen nog net goed genoeg zijn en daarin zit dan een mooi tennisveld! Maargoed, blijft om er gewoon te kunnen zijn natuurlijk.. Daarna zijn we even wezen kijken bij het Rod Laver Arena waar toevallig ook nog een deur los was en we naar binnen konden, daar binnen gekomen zagen we dat Maria Sharapova aan het trainen was voor Australian Open! :-) .. Dus dat was wel even leuk moment, maar helaas werden we na een tijdje wel vriendelijk verzocht om het stadion te verlaten...

Dag erna eigelijk even chill dagje van gemaakt, want dag erna zouden we beginnen met The Great Ocean Road tour, naam zegt het eigelijk al, was echt great!! We werden rond 06:30 opgehaald door de tourbus en gingen we langs de andere hostels om de rest van de groep op te halen, de groep waar je de volgende 3 dagen 24 uur per dag mee moet doorbrengen! Dus het is heel belangrijk hoe de sfeer binnen de groep is om er een mooie tour van te kunnen maken.. Nou kan je wel zeggen dat dat bij ons heel erg goed was! Begonnen eerst met een introductie en zijn daarna blijven praten, spellen gedaan onderweg en werd er ons ook veel verteld door de tourguides, wat overigens echt de 2 beste zijn die ik tot nog toe heb meegemaakt..

We zijn deze 3 dagen langs vele plaatsen geweest zoals  The 12 apostels, Grampians, Bells Beach en nog veel meer.. Wat hier aan natuur is is echt niet normaal meer zo mooi! Dat je 2'5 uur gaat hiken tussen de rotsen door en dan op de top staat met een prachtig uitzicht over het hele gebied.. Genieten!!

Bij terugkomst van de laatste dag hadden we besloten om er ook nog even uit te gaan met zn alle en zelfs onze tourguides wilden graag mee, ze hadden nog niet zo'n groep gehad die zo close was vanaf t eeerste moment en dus werd dit ook weer een gezellig avondje!

Nu hebben we eerst even 2 dagen 'vrij' en dan staat er een dagje wijnproven op t programma, dus dat zal weer een gezellig dagje worden.. Maar daarna vertrekken we met de 6 daagse Rock Patrol tour richting Alice Springs! Daarna zit het Australie avontuur er weer op en vertrekken we naar het land van the hobbits!! :-) ..

• 09 Januari 2013 - 20:48

Leo&mariette:

Mooi verslag cas , ik zou graag in je schoenen willen staan, wat een avontuur heftig mooi
    Wij blijven je op de voet volgen en wensen je veel plezier op je volgende trip, groetjes Leo & mariette