Vertrek + 1e Week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Casper Schilder - WaarBenJij.nu Vertrek + 1e Week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Casper Schilder - WaarBenJij.nu

Vertrek + 1e Week

Blijf op de hoogte en volg Casper

25 September 2012 | Australië, Brisbane

Nouu, hier dan eindelijk na een dag of 12 een verslag..

Donderdag 13 September vertrokken om 09:45 uur naar schiphol, nog even wat gedronken en daarna toch evegoed afscheid moeten nemen van fam + Dewi ! Ze hadden het moeilijk hoorr haha nee maar daar ging ik dan voor een aantal maanden, jaren misschien?

Na wat vertraging te hebben gehad rond half 3 de lucht in gegaan en dus is de lange vlucht begonnen, wel plek bij de nooduitgang dus daar had ik mazzel mee.. Enige nadeel was natuurlijk wel dat ik niet kan slapen in een vliegtuig en me tv scherm op de helft van de reis het begaf, dat werd dus maar een beetje rondkijken en af en toe wat drinken vragen!

Na een tussenstop in Bangkok door gevlogen naar Taipei waar ik voor mezelf een best wel luxe hotel had de komende 8 uur, daar werd dus gezwommen-geslapen-muziek geluisterd enz .. Top! De 9 uur durende vlucht daarna was dus ook niet slecht!

Bij aankomst in Australie werd ik samen met nog een Nederlander genaamd 'Jan Willem' opgewacht door 2 medewerkers van Australian Backpackers en werden we naar het Memberslounge gebracht, daar me bank-sofinummer etc geregeld en hadden we nog wat tijd over om door te stad te lopen en wat te eten. Na een uurtje of 2 konden we terecht in ons hostel wat opzich ook nog vrij goed te doen is en ook zeer leuk, zit je daar namelijk met een Franse, Duitser, Belg, Engelse en nog een Nederlander.. Best wel apart natuurlijk maar wel leuk.. "s avonds gelijk even met Willem de stad in gegaan en bij t operahouse t eerste drankje genuttigd, altijd lekker hoorr, daarna nog met Nancy in een bar gezeten, was weer leuk om die na lange tijd weer te zien!

Dag erna Jantje pas ontmoet en zijn we 's avonds al richting Port Macquarie vertrokken om daar de reis te vervolgen met nog 3 Nederlandse meiden! Best wel raar, iets van 7 - 8 uur lang in een bus zitten om naar het volgende dorpje te reizen .. Normaal is het al te lang om een half uur in de bus te zitten, maja je raakt er hier wel aan te geloven. Daar dus 's nachts aangekomen en ochtend erna gelijk met de meiden fietsen gehuurd en langs de hele kust van Port Macquarie gefietst en later nog langs zo'n Koala Hospital geweest, daar worden dus gewonde koala's verzorgd zodat ze weer het wild in kunnen..

Voor de rest hadden we in Port Macquarie een hostel, of tewel een soort van Bungalowpark . Niet normaal als je daar als Backpacker kan verblijven, de rust - ruimte - internet etc.. Maarja zo blijft het dus langs niet he, na 2 dagen mochten we weer een uurtje of 6 in de bus zitten om richting Byron Bay te vertrekken. Aangekomen daar was dus gelijk een verschil kwa hostel, geen ontbijt + internet .. Zo gaat dat dus, wel gelijk een paar graden warmer en dus hele dag op t strand gelegen!
Dag erna richting Nimbin gegaan, dat is dus een soort van 'Jamaicaans' dorpje, waar dus volgens mij 100 man wonen en de 1 nog gekker is dan de ander, maar wel mooi om dit ook ff te zien!

Toen was het de dag erna alweer tijd om voor 3 uur richting de stad 'Brisbane' te reizen, wat een stad.... Je verveelt je hier dus dood he, maar de reden dat we hier blijven is dus dat we werk hebben gevonden voor een week of 10 ..

Nu, Dinsdag 10:35 rustig dagje van maken en zometeen te horen krijgen welke dagen we moeten werken..!

......

• 25 September 2012 - 09:12

Ma:

bedankt cas.
    mooi verhaal nu weten we hoe en wat.
    je bent wel allerjezus snel van start gegaan.wou je niet nog even genieten van sydney?
    succes met je werk,we horen wel wat je gaat doen.xxxxxxxxxxxxx.ma

• 08 Oktober 2012 - 10:30

Vrindin Van Je Tante Els:

Via je moeder kom ik op deze site, jij kent mij niet maar ik jou wel haha.
    Tante Els is mijn vriendin/collega bij de bakker, vandaar dat ik weet van je avontuur.
    Erg veel plezier en succes!!!

• 08 Oktober 2012 - 13:19

Els:

Hee Cas,wat een avontuur ga je tegenmoet en leuk om je verslag te lezen.