New Zealand 1 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Casper Schilder - WaarBenJij.nu New Zealand 1 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Casper Schilder - WaarBenJij.nu

New Zealand 1

Blijf op de hoogte en volg Casper

24 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Na 4 maanden en 1 week in Australie te hebben doorgbracht tijd voor New Zealand, waar we voor 20 dagen zouden rondtouren met Stray Travel.. Na onze aankomst op het vliegveld in Auckland en onze bagage te hebben gepakt gingen we opzoek naar een hostel, dat bleek dus niet heel gemakkelijk. We hadden namelijk Verandahs hostel jn gedachte, dus zijn we daar wel even 20 minuten naartoe gelopen. Bleek bij aankomst dus dat de receptie gesloten zat en dus konden we weer even teruglopen en hadden we maar besloten om bij YHA te slapen. Bleek dat het International hostel van hun alweer vol zat, dus werd het YHa City! Eigelijk wel mazzel gehad dat die wel plaats hebben, omdat onze ophaal plaats voor de volgende morgen hier ook al gepland stond..
In de avond gelijk op bed en werden we de volgende morgen rond 8:00 uur opgehaald door een grote witte touringbus, met zo'n 35 man geloof ik.. Wel gelijk een andere indruk dan de laatste tours, hier zal je namelijk niet heel goed contact hebben met iedereen van de groep of je zal ze zelfs niet eens herkennen.. Nadat we iedereen hadden opgehaald was het eerst tijd om langs het kantoor van Stray te gaan waar we uitleg kregen over het boeken en plannen van de reis, daarna was onze eerste stop in Thames waar we even naar de supermarkt konden gaan om eten te halen en om even te lunchen. Hier in NZ is het voor ons weer tijd om flink te bezuinigen, dus dat werd het goedkoopste brood met de goedkoopste plakjes kaas en een fles water .. Maar we redden het ermee, dus we mogen niet klagen! Daarna door de Coromandel Ranges heen gereden om vervolgens naar onze 1e bestemming te rijden; Hahei.. Hier konden we de Cathedral Cove walk doen wat een mooie indruk van deze natuur hier geeft en was er ook nog tijd om te zwemmen.. Het verschil met deze Stray Travel tour is dat je zelf mag bepalen wat je gaat doen, je kan gewoon op je bed gaan liggen en wachten totdat het eten klaar is, of je gaat door de bergen heen lopen en daarna nog even helpen en dan gewoon met de groep zitten, waar wij dus voor hebben gekozen. Aan de ene kant is het een groot voordeel dat je het zelf mag bepalen wat je doet, nadeel is dat je niet echt een groepssfeer krijgt..
Volgende morgen even ontbijt gehad en vertrokken we om 07:30 vanuit Hahei terug door de Coromandel Ranges richting Hamilton om daar even eentje op te halen en vervolgens langs de supermarkt te gaan. Even inkopen gedaan voor de volgende dagen, dus dat kostte weer ff wat.. Eenmaal op de aankomst van onze stop bij Raglan konden we even bij de bibliotheek terecht voor gratis internet, want anders ben je hier gewoon 3 weken helemaal onbereikbaar en hebben we bij ons hostel besloten om een chill middagje van te maken en hebben we dus 'Cast Away' gekeken. Na de afgelopen 3 weken continu te hebben lopen touren en zonsondergangen zitten bekijken was dit dus niet verkeerd! In de avond nog ff verjaardag van onze buschauffeur gevierd en toen was het weer tijd voor dag 3..
Deze morgen zijn we begonnen met een Glowworm tour, waar je kon kiezen uit verschillende soorten tours en wij dus voor Spellsbound hadden gekozen, waar we dus begonnen met een kleine loop door de natuur om vervolgens de grotten in te gaan met een rubberboot, best apart om te zien.. Na zo'n 3 uur was het tijd om door te rijden richting Mourea, daar werden we ontvangen door een Maori family, waar we begonnen met een hele ceremony, wat overigens heel leuk was.. Daarna kregen we een goeie maaltijd van ze en was het tijd om een show te leren, waar we dus de jongens tegen de meiden moesten doen voor de afwas, dus werd ons een hele Maori opvoering geleerd.. Moet zeggen dat dit toch wel een mooie ervaring was om hier te zijn! Uiteraard gewonnen en dus moesten de meiden aan de slag de volgende morgen.. Na nog even een groepsfoto te hebben gemaakt in de morgen was het tijd voor wild water rafting voor degene die daarvoor hebben gekozen.. Wij geloofden het eigelijk wel, weer zo'n tour die groot wordt opgemaakt en helemaal niet bijzonder is, dus hebben we besloten om te gaan chillen in Rotorua..
Volgende x weer wat meer, aangezien we hier niet vaak internet hebben